Welkom bij  Hobbyfotogravejantine,

  • Auto reportages
  • Nieuwsberichten
  • Uit het leven van
  • extra reportage voor Trucks
  • Vragen en antwoorden
  • Auto nieuws
  • Transport nieuws

Recente berichten

  • Mega-order Boekestijn Transport: aflevering 500 Actrossen in volle gang
  • Wereldprimeur: Renault Trucks E Tech D met ROM e SmartCombi PRO voor Willemsen Infra
  • DB Schenker neemt vanaf 2024 eerste MAN eTrucks in gebruik
  • Nieuw bij Luijendijk & Van der Wal: Actros SLT met Mercedes-Benz Turbo Retarder-koppeling
  • Volvo Trucks introduceert Volvo FH Efficiency-demo

Recente reacties

    Recent Posts

    • Mega-order Boekestijn Transport: aflevering 500 Actrossen in volle gang
    • Wereldprimeur: Renault Trucks E Tech D met ROM e SmartCombi PRO voor Willemsen Infra
    • DB Schenker neemt vanaf 2024 eerste MAN eTrucks in gebruik
    • Nieuw bij Luijendijk & Van der Wal: Actros SLT met Mercedes-Benz Turbo Retarder-koppeling
    • Volvo Trucks introduceert Volvo FH Efficiency-demo

    Categories

    • Auto nieuws
    • Auto reportages
    • extra reportage voor Trucks
    • Geen categorie
    • Nieuwsberichten
    • Transport nieuws
    • Uit het leven van
    • Vragen en antwoorden

    Archives

    • januari 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • oktober 2022
    • september 2022
    • augustus 2022
    • juli 2022
    • juni 2022
    • mei 2022
    • april 2022
    • maart 2022
    • februari 2022
    • januari 2022
    • december 2021
    • november 2021
    • oktober 2021
    • september 2021
    • augustus 2021
    • juli 2021
    • juni 2021
    • mei 2021
    • april 2021
    • maart 2021
    • februari 2021
    • januari 2021

    Mercedes benz EQA 250

    Heel brutaal gesproken, nadat ik al zoveel elektrische voertuigen heb mogen besturen en bekritiseren, werd het wel eens tijd om de hoog uit gesproken Mercedes Benz EQA te gaan bestuderen. We weten allemaal hoe de situatie in deze regio is , maar na een kleine zoektocht had ik haar dan toch gevonden. Ik had een naam gekregen bij wie ik mij moest melden en zo geschiede..
    Jullie moeten weten ik heb Mercedes Benz bijzonder hoog in het vaandel liggen want mijn auto liefde is begonnen bij Mercedes. Helaas is er de laatste jaren veel veranderd en dat vind ik jammer. Ik leg het uit! Maar we beginnen bij het begin..

    De EQA wordt vergeleken met Tesla. Nou heb ik (nog ) geen Tesla mogen rijden, maar als je zo hoog word aangeschreven als vergelijking dan heb je wel het een en ander waar te maken!
    Vol goede moed stapte ik na de sleutel overdracht in de auto en er vielen mij een aantal dingen op..

    Het interieur van een Mercedes veranderd eigenlijk niet. Wat ik opzich wel erg jammer vind, want als je dan wat uitstelt omdat je eerst wil kijken of de elektrische markt , prima .. logisch ook nog wel, maar verander dan ook iets aan de binnenkant. Dit is erg jammer. Gelukkig zitten er voor mij wel weer leuke opties op , kleur veranderen, dashboard instellingen veranderen. Dat blijft een leuke optie. En dat moeten ze er ook zeker inhouden.
    Toegegeven de stoel zit over het algemeen wel lekker. En het stuur ligt ook nog wel lekker in de hand. Waar door je gevoel technisch meer grip op de weg heb. ( het was al niet zo lekker weer dus wel lekker dat dat gevoel hoog zit! )

    Maar als ik dan verder kijk, dan denk ik waarom wordt deze nou toch zo hoog vergeleken met Tesla?
    Even een realiteit check..

    Deze EQA weegt 1940 kilo.. de Tesla 3 1844 kilo .
    De EQA heeft een trek gewicht van 750 kilo.. de Tesla een krappe 900 kilo
    De EQA heeft een bereik van 430 kilometer .. de Tesla 614 kilometer ( dit is natuurlijk ook rechtervoet afhankelijk he ! )
    De EQA heeft met 32 minuten snel laden ongeveer 300 kilometer bijgeladen, de Tesla heeft in 15 minuten 299 bijgeladen.. ( toch een kwartier tijd verschil )
    En dan het prijsverschil! Je heb een EQA vanaf € 49.995,– En een Tesla model 3 is er vanaf € 48.980,– Dat is een verschil van € 1015,– Persoonlijk vind ik dat nog al wat. De een zal zeggen het is slechts €1015,– de ander zal zeggen weet je wat er nog voor optie’s er bij kan voor dat geld ?

    Natuurlijk heb ik diverse wegen uitgeprobeerd, en natuurlijk heb ik ook geprobeerd om te kijken of ik mij misschien op een manier niet veilig zou voelen in de auto. Conclusie onveilig heb ik mij nooit gevoeld in de Mercedes , Maar om te zeggen mijn Mercedes hart opbloeide .. Nee gek genoeg niet..
    Ik kan het niet uitleggen!
    Was het het feit, dat ondanks dat de vertegenwoordiger zijn best deed geïnteresseerd over te komen, maar wel aangaf dat hij meer te doen had, ik mij niet welkom voelde, dat er geen koffie van af kon, ( die houden we even op corona) Of was het het feit dat er beloofd was , iets door te mailen dat ik tot op heden niet heb gehad ?
    Of is het dat ik zie dat Mercedes op veel punten voor willen lopen maar de maatschappij daar nog niet aan voldoet ? En niet in die automatische bubbel zit ?
    Ik kan de juiste vinger er niet opleggen en dat is jammer.
    Ik hoop dat er nog verbetering in komt en de hybride modellen maar mogen doen, wat ze beloofd hebben. En natuurlijk niet te vergeten dat het Mercedes gevoel weer helemaal terug mag komen..

    • jantine@hobbyfotogravejantine.nl
    • 2 augustus 20212 augustus 2021
    • Auto reportages
    EQA, Mercedes Benz, Wensink

    Copyright © All Rights Reserved To Hobbyfotogravejantine

    • Auto reportages
    • Nieuwsberichten
    • Uit het leven van
    • extra reportage voor Trucks
    • Vragen en antwoorden
    • Auto nieuws
    • Transport nieuws