Dacia Spring

Ook Dacia is inmiddels overgestapt op het elektrisch rijden. Ze is dus nieuw. Ze is anders en we noemen haar… de Spring!

Over Dacia zijn heel veel meningen.. Negatieve, want het is een Dacia zeggen ze dan, ja maar waarom vind je het niets dan.. Ja het is een Dacia.. ( dan weet je al deze discussie wordt niets ) Of het is een wanna be Renault , het is niets.. En dan gooien ze figuurlijk de gedachten gang op slot en ook dan weet je.. Die staat überhaupt niet open om een gesprek aan te gaan. En natuurlijk niet te vergeten het is een oude mensen auto, en die er in rijden zijn altijd onzeker. ..Nou heeft ieder merk / model zijn kenmerken en in de laatste kan ik weinig in herkennen maar goed een ieder zijn mening natuurlijk.

Normaal deel ik geen foto van het midden console maar… nu wel even een keer want zie jij wat ik ook zie? Ik heb me suf gezocht naar het open doen van de ramen in de deur.. Enig idee hoe stom je je dan kan voelen? Heel stom kan ik jullie verzekeren.. Inmiddels ben ik er wel achter dat het nieuw is en dat we het echt wel vaker zullen gaan zien. Reden is overigens wel logisch. Het kost a minder draad, dus ook verminderde kans op storingen, en b: als je bijvoorbeeld in nood zit denk je niet eerst aan de deur te gaan om het knopje te openen dan is het middenconsole toch wel het antwoord. ( overigens is dit keurig onderzocht don’t shoot the messenger !) Ik had even de gedachten ik vind hier wat van maar goed.

Maar weten jullie, Dacia is op zich echt geen verkeerde auto. Je heb een gevoel met een wagen of je heb het niet! En oké misschien was mijn gevoel niet helemaal 100% ze is nieuw ze is zeker wel verfrissend en hoe je het wend of keert iedereen heeft een mening over de auto en je moet eerlijk zijn.. Dat is ook knap dat wat je ook uitbrengt , hoe goed je ook je best doet.. Iedereen heeft iets over je merk te zeggen. Of je nog een concept uitbrengt, een nieuw model.. een verbeterd model het maakt niet uit. Iedereen heeft een mening er over! Dat is ook knap!

Maar even eerlijk nu he!

Deze dame in kwestie heeft een actieradius van +/- 230 km ( ook afhankelijk van je rechtervoet uiteraard, anders moet je met gemak de 300 halen !) . Wat inhoud dat ze echt voor de stad is en niet echt voor de lange afstanden. Maar neemt dat weg dat ze minder glimlachend verzorgend is ? Nee absoluut niet. Overigens kan ze wel voor de lange afstanden gebruikt worden. Want in slechts 50 minuten is ze voor 80% alweer vol, Dus terwijl zij bijlaad laad jij bij met een bakje koffie! Dat is toch ook lekker!
Detail ook trouwens is de draaiknop voor het “schakelen” gevalletje beter goed gejat dan slecht bedacht ? Of zie je hier weer de extra imput wat Mercedes heeft met Renault en dus .. Het maakt wel degelijk af ! Kortom als je verder gaat kijken zie je wel weer details en denk je o ja ! Overigens ik durf te garanderen dat je uiteindelijk gaat lachen als je aangeeft dat je achteruit gaat. Neem dat nou maar van mij aan.. Eerst denk je NEE!!!! Maar later denk je. ze is gewoon een vrachtwagen in opleiding! Al zou een leuk muziekje leuker zijn denk ik? Heb je wel weer wat anders!

Bochane Veenendaal dank voor de service en mogelijkheden dat ik weer even op pad mocht !