één Jaar na melding discriminatie

Vandaag (30-10) is het één jaar geleden dat ik het meldpunt discriminatie inschakelde om een geregistreerde melding te laten doen van discriminatie op basis van geslacht.
Als je het goed bekijkt is het natuurlijk super triest dat het nodig is! Maar ik kon op dat moment helaas niet anders.
De mannelijke vertegenwoordigers waren not amused dat ik het überhaupt had gedaan. En hing direct na de gekregen melding briesend en proberende dominerend aan de telefoon! Want wat dacht ik er mee te bereiken dat ze mij deze melding aandeden en vielen mij telefonisch ook aan! ( heb nog maar even niet gevraagd hoe ze aan mijn telefoon nummer kwamen! Want bij meldpunt discriminatie had hem niet )
Ik moest zelfs uitleggen dat je normaal gesproken begint met het feit , stoor ik dat ik bel, want ik heb een vraag over een klacht die binnen is gekomen. Dat hun aanvallende houding niet normaal is. Daar waren deze testosteron hanen ook niet van gediend! Want ik was het toch niet waard om dit te zeggen! ( en het gek vinden dat ik deze melding gedaan heb?) Vervolgens zeggen ze dat ze iets 5 jaar geleden al hadden gezegd ( nou ben ik een bewaar miep , dus ik kijk de mails na, en had niets gevonden , vroeg nog om een datum, maar helaas voor hun konden ze mij dus ook niets geven! ) Dan is het zo dat ik uiteindelijk moet voorstellen .omdat ik die aanvallen via de telefoon niet zo heel fijn vond, om te zeggen misschien is het handig om nog één bak koffie te doen en dan normaal met elkaar in gesprek te gaan? Dan is het stil aan de andere kant van de telefoon en zegt met zuchtend nou vooruit dan maar. ( graag of helemaal niet ?)

sorry, en dat is het laatste wat ik er over zeg

Daar aangekomen, wordt je bij de balie te woord gestaan, en ik meld mij waar ik moet ik zijn , vervolgens krijg je koffie en zegt men, oké het had misschien anders gemoeten maar dat je dit gedaan heb ben ik niet blij mee. Sorry en daar is het mee gedaan.. Ik ga er geen woorden meer over spreken.
Daar zit ik dan lichtelijk geïrriteerd want ik heb vragen.. heel veel vragen.. Maar deze verkopende haan is er van overtuigd dat hij er geen woorden meer aan vuil wil maken. Er is sorry gezegd en daar moet ik het mee doen. Heb je dan nog geen respect ? Zit jij dan als verkoper nu nog in die situatie dat jij mag bepalen welke mensen er wel binnen mogen komen? Zit jij in de positie dat jij mag bepalen wie er überhaupt van jou een auto mag kopen.. Als die gene niet aan jou profiel voldoet dan verkoop je dus geen auto aan die persoon. Want wat nou als ik nou niet kwam om te vragen om te testen maar om die auto te kopen! Ik had sowieso al geen juist uiterlijk voor je want bij binnenkomst kon er al geen goede morgen af, ik had een kwartier rond gelopen, zelfs in auto’s gezeten. Maar toen een man in het pak binnenkwam werd er gelijk gereageerd.. En dat is dus al stap één met discriminatie. Je oordeelt op het uiterlijk.

Nu een jaar verder

Nadat ik mijn verhaal ook bekend maakte op de socials ben ik door het bedrijf heel veel bezocht.. op elke kanaal. Want stel je voor dat ik een naam zou zeggen of noem ook maar iets.. Ook ben ik door heel veel autobedrijven benaderd nadat ik het verhaal had gepubliceerd. Ook heel veel vragen , en ook directie van diverse bedrijven benaderde mij om te vragen in een aantal vestigingen toch “undercover” te gaan want ze wilde wel eens oprecht weten hoe en wat. Dat deed mij zeer goed! Maar aan de andere kant is het wel triest dat het zo moest gaan.
Inmiddels een jaar verder , het bedrijf van toen heeft helaas nog steeds niets geleerd van toen.. want ze hebben onlangs weer een vrouw weg gestuurd met een belediging die ik hier niet ga neerzetten. Maar het is triest dat ook importeurs liever een slechte dealer hebben met slechte communicatie vaardigheden dan een goed dealer die ook nog even verder kijkt. Echt jammer!

Wat er verder veranderd is, dat ik merk dat een hoop auto en truck dealers hadden verwacht dat ik wel zou stoppen inmiddels maar ik ben er nog steeds en dat laat denk ik wel mijn kracht zien. En als ik nu wat aangeef wordt er wel naar mij geluisterd en dat is een fijn gevoel. Beledigingen zijn er nog steeds.. Werden eerst de klachten van de tafel geschoven , als ik het nu direct meld bij de direct krijg ik in ieder geval een reactie terug. Nog niet helemaal top, maar het begin is er en daar gaat het om!