Welkom bij  Hobbyfotogravejantine,

  • Auto reportages
  • Nieuwsberichten
  • Uit het leven van
  • extra reportage voor Trucks
  • Vragen en antwoorden
  • Auto nieuws
  • Transport nieuws

Recente berichten

  • Landmacht en transport
  • De hyundai Ioniq 6
  • Vol gas met: OrgaPro Reusel
  • Elektrische Dacia Spring gewild bij particulieren
  • Grootse nieuwe Actros L voor bloemenexporteur Nijssen Junior BV

Recente reacties

    Recent Posts

    • Landmacht en transport
    • De hyundai Ioniq 6
    • Vol gas met: OrgaPro Reusel
    • Elektrische Dacia Spring gewild bij particulieren
    • Grootse nieuwe Actros L voor bloemenexporteur Nijssen Junior BV

    Categories

    • Auto nieuws
    • Auto reportages
    • extra reportage voor Trucks
    • Geen categorie
    • Nieuwsberichten
    • Transport nieuws
    • Uit het leven van
    • Vragen en antwoorden

    Archives

    • maart 2023
    • februari 2023
    • januari 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • oktober 2022
    • september 2022
    • augustus 2022
    • juli 2022
    • juni 2022
    • mei 2022
    • april 2022
    • maart 2022
    • februari 2022
    • januari 2022
    • december 2021
    • november 2021
    • oktober 2021
    • september 2021
    • augustus 2021
    • juli 2021
    • juni 2021
    • mei 2021
    • april 2021
    • maart 2021
    • februari 2021
    • januari 2021

    Toyota toont experimentele waterstof-aangedreven GR Yaris


    Toyota heeft een heel bijzondere conceptversie van zijn ‘hot hatch’ GR Yaris onthuld, de conceptcar GR Yaris Hydrogen. Deze bij wijze van proef ontwikkelde showcar is uitgerust met een experimentele verbrandingsmotor die wordt gevoed door waterstof.


    De brandstoftanks en het tankproces van de experimentele Yaris GR Hydrogen zijn dezelfde als die in de Mirai, Toyota’s waterstof-elektrische sedan die ook op waterstof rijdt. Echter, waar de Toyota Mirai gebruikmaakt van brandstofceltechnologie – die de waterstof omzet in elektriciteit – en een elektromotor, is de GR Yaris Hydrogen uitgerust met een verbrandingsmotor die waterstof rechtstreeks als brandstof gebruikt.

    De brandstoftanks en het tankproces van de experimentele Yaris GR Hydrogen zijn dezelfde als die in de Mirai, Toyota’s waterstof-elektrische sedan die ook op waterstof rijdt. Echter, waar de Toyota Mirai gebruikmaakt van brandstofceltechnologie – die de waterstof omzet in elektriciteit – en een elektromotor, is de GR Yaris Hydrogen uitgerust met een verbrandingsmotor die waterstof rechtstreeks als brandstof gebruikt.

    Sportieve prestaties

    Al sinds 2017 werkt Toyota aan verbrandingsmotoren die op waterstof lopen. En alhoewel de ontwikkeling hiervan zich nog in een heel vroeg stadium bevindt, levert een speciale Toyota Corolla Sport voorzien van dezelfde technologie al sportieve prestaties in Japan. Daar doet de auto mee met autosportevenementen, waarbij hij nauwelijks uitstoot gegenereerd.

    Competitie betekent vooruitgang

    Kiichiro Toyoda, oprichter Toyota Motor Corporation in maart 1952: “Om Japanse personenauto’s tot een succes te maken, moeten fabrikanten deelnemen aan races. Op die manier kan de duurzaamheid en de prestaties van auto’s worden getest en hun maximale prestaties worden getoond. Competitie betekent vooruitgang, en het zorgt wereldwijd voor sensatie onder autosportliefhebbers. Het doel is om onze nieuwsgierigheid naar de kwaliteit van producten te bevredigen, maar ook om een positieve bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van de Japanse auto-industrie.”

    Alom geprezen GR Yaris

    De experimentele GR Yaris Hydrogen en Corolla Sport zijn voorzien van dezelfde 1,6-liter, driecilinder-in-lijn turbomotor, bekend van de alom geprezen Toyota GR Yaris. Het enige verschil is een ander brandstoftoevoer- en injectiesysteem om het gebruik van waterstof mogelijk te maken.
    Waterstof verbrandt sneller dan benzine, wat resulteert in een goed reactievermogen van de motor en uitstekende milieuprestaties. Waterstofverbranding is extreem schoon en zorgt voor een plezierige rijervaring met de akoestiek en sensatie die in de autosport zo kenmerkend zijn voor verbrandingsmotoren.

    Positieve energie

    Akio Toyoda, de kleinzoon van Kiichiro Toyoda en de huidige President of Toyota Motor Corporation: “We hebben al grote stappen gezet met onze waterstof-elektrische aandrijflijn uitgerust met brandstofceltechnologie. Met die instelling zijn we ook deze uitdaging aangegaan. Ik stel me voor dat de dingen er over tien jaar anders uitzien en ik hoop dat wanneer men terugkijkt, dat ze dan zien hoe we de uitdaging met positieve energie zijn aangegaan en van elk moment hebben genoten.”

    📸+📄 Toyota Nederland

    • jantine@hobbyfotogravejantine.nl
    • 5 december 2021
    • Nieuwsberichten
    dekeuzevanjantine, hobbyfotogravejantine, Toyota Nederland, Waterstof, Yaris

    Copyright © All Rights Reserved To Hobbyfotogravejantine

    • Auto reportages
    • Nieuwsberichten
    • Uit het leven van
    • extra reportage voor Trucks
    • Vragen en antwoorden
    • Auto nieuws
    • Transport nieuws