Welkom bij  Hobbyfotogravejantine,

  • Auto reportages
  • Nieuwsberichten
  • Uit het leven van
  • extra reportage voor Trucks
  • Vragen en antwoorden
  • Auto nieuws
  • Transport nieuws

Recente berichten

  • Landmacht en transport
  • De hyundai Ioniq 6
  • Vol gas met: OrgaPro Reusel
  • Elektrische Dacia Spring gewild bij particulieren
  • Grootse nieuwe Actros L voor bloemenexporteur Nijssen Junior BV

Recente reacties

    Recent Posts

    • Landmacht en transport
    • De hyundai Ioniq 6
    • Vol gas met: OrgaPro Reusel
    • Elektrische Dacia Spring gewild bij particulieren
    • Grootse nieuwe Actros L voor bloemenexporteur Nijssen Junior BV

    Categories

    • Auto nieuws
    • Auto reportages
    • extra reportage voor Trucks
    • Geen categorie
    • Nieuwsberichten
    • Transport nieuws
    • Uit het leven van
    • Vragen en antwoorden

    Archives

    • maart 2023
    • februari 2023
    • januari 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • oktober 2022
    • september 2022
    • augustus 2022
    • juli 2022
    • juni 2022
    • mei 2022
    • april 2022
    • maart 2022
    • februari 2022
    • januari 2022
    • december 2021
    • november 2021
    • oktober 2021
    • september 2021
    • augustus 2021
    • juli 2021
    • juni 2021
    • mei 2021
    • april 2021
    • maart 2021
    • februari 2021
    • januari 2021

    TOT 10% BRANDSTOFBESPARING MET DE NIEUWE GENERATIE RENAULT TRUCKS

    Renault Trucks gaat de uitdaging aan om het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot te verminderen. Renault Trucks introduceert in de T, T High, C en K ranges nieuwe DE11- en DE13-motoren. In combinatie met de integratie van nieuwe geavanceerde technologieën, zoals Turbo Compound, en specifieke services kunnen deze nieuwe motoren het brandstofverbruik met maximaal 10% verlagen.

    Renault Trucks heeft in 2021 zijn T, T High, C en K modellen ingrijpend gewijzigd op het gebied van design en aerodynamica. Ook het rij en leefcomfort aan boord is voor de chauffeur enorm verbeterd. De fabrikant zet deze evolutie verder voort met de komst van nieuwe Euro VI Step E-motoren van 11 en 13 liter, DE11 en DE13, die in combinatie met de integratie van nieuwe technologieën en specifieke services een brandstofbesparing tot 10% opleveren in vergelijking met de vorige generatie Renault Trucks-motoren.

    Optimaal rendement van de nieuwe DE11- en DE13-motoren

    De nieuwe generatie Euro VI step E-motoren van Renault Trucks, de DE11 en DE13, zijn uitgerust met nieuwe technologieën die het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot aanzienlijk verlagen.

    Voor een betere verbranding zijn de DE11- en DE13-motoren uitgerust met de gepatenteerde Wave Piston-technologie. Door deze technologie worden de vlammen tijdens de verbranding nog beter naar het verbrandingscentrum gericht wat zorgt voor een gecontroleerde menging met de zuurstof en daardoor dus voor een betere en efficiëntere verbranding. De motoren zijn tevens uitgerust met nieuwe injectoren met verbeterde precisie, die zijn aangepast aan de nieuwe verbranding.

    Om het rendement te verbeteren heeft Renault Trucks ook aandacht besteed aan de vermindering van de wrijvingsverliezen: de drijfstangen, zuigers en krukas zijn opnieuw ontworpen en de cartergasregulatie is geoptimaliseerd. Er is ook een nieuwe turbocompressor met een vernieuwde hoogwaardige lagering waardoor de weerstand verminderd en de reactietijd wordt verhoogd. Ook is er een nieuwe oliepomp geïntroduceerd met een variabel debiet en een nieuwe hoogwaardige olie met lage viscositeit.

    Ten slotte heeft Renault Trucks gekozen voor een geoptimaliseerd nabehandelingssysteem en een nieuwe motorregelunit.

    Turbo Compound-technologie voor een krachtigere en zuinigere motor

    Voor optimale prestaties kunnen de Renault Trucks T, T High en C modellen als optie worden uitgerust met de DE13 TC-motor met Turbo Compound-technologie, die een aanzienlijke brandstofbesparing oplevert zonder in te boeten aan rijcomfort of commerciële snelheid.

    Een extra turbine, die na de turbocompressor wordt geplaatst, zet de restenergie in de uitlaatgassen om in mechanische energie en brengt die over op de krukas in de vorm van extra motorkoppel.

    Turbo Compound maakt het dus mogelijk om een hoger koppel te bereiken bij lagere motortoerentallen. Op de snelweg, tijdens het rijden op cruise control en bij rijden bergop kan er in de klim langer een constante snelheid worden aangehouden zonder dat er teruggeschakeld hoeft te worden.

    📷+ 📃 Renault Trucks

    • jantine@hobbyfotogravejantine.nl
    • 17 december 2021
    • Nieuwsberichten

    Copyright © All Rights Reserved To Hobbyfotogravejantine

    • Auto reportages
    • Nieuwsberichten
    • Uit het leven van
    • extra reportage voor Trucks
    • Vragen en antwoorden
    • Auto nieuws
    • Transport nieuws