Welkom bij  Hobbyfotogravejantine,

  • Auto reportages
  • Nieuwsberichten
  • Uit het leven van
  • extra reportage voor Trucks
  • Vragen en antwoorden
  • Auto nieuws
  • Transport nieuws

Recente berichten

  • De renault Espace
  • HYVIA: een baanbrekend ecosysteem voor waterstofmobiliteit in Europa
  • DAF Trucks eert zijn technici en serviceteam
  • BEZOEKJE AAN FLEVOTIN
  • IN HET KOELTRANSPORT

Recente reacties

    Recent Posts

    • De renault Espace
    • HYVIA: een baanbrekend ecosysteem voor waterstofmobiliteit in Europa
    • DAF Trucks eert zijn technici en serviceteam
    • BEZOEKJE AAN FLEVOTIN
    • IN HET KOELTRANSPORT

    Categories

    • Auto nieuws
    • Auto reportages
    • extra reportage voor Trucks
    • Geen categorie
    • Nieuwsberichten
    • Transport nieuws
    • Uit het leven van
    • Vragen en antwoorden

    Archives

    • oktober 2023
    • september 2023
    • augustus 2023
    • juli 2023
    • juni 2023
    • mei 2023
    • april 2023
    • maart 2023
    • februari 2023
    • januari 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • oktober 2022
    • september 2022
    • augustus 2022
    • juli 2022
    • juni 2022
    • mei 2022
    • april 2022
    • maart 2022
    • februari 2022
    • januari 2022
    • december 2021
    • november 2021
    • oktober 2021
    • september 2021
    • augustus 2021
    • juli 2021
    • juni 2021
    • mei 2021
    • april 2021
    • maart 2021
    • februari 2021
    • januari 2021

    Mercedes-Benz Trucks onthult in september de eActros LongHaul-truck voor internationaal transport

    De batterij-elektrische eActros LongHaul-truck voor internationaal transport zal dit jaar de highlight zijn van Mercedes-Benz Trucks op de IAA Transportation in september in Hannover. De fabrikant kondigde de 40-tons truck in 2020 aan en presenteert precies twee jaar later voor het eerst het ‘concept-prototype’. De eActros LongHaul die op de IAA wordt getoond, biedt een voorproefje van de designtaal van het serievoertuig. De trekker maakt ook deel uit van de eActros LongHaul-testvloot. De eerste prototypen worden al intensief getest en nog dit jaar wordt de eActros LongHaul ook op de openbare weg getest. Komend jaar zullen bijna serierijpe prototypen bij klanten voor praktijktests worden ingezet. De serierijpheid is gepland voor 2024. Op één acculading heeft de eActros LongHaul een actieradius van circa 500 km. De eTruck maakt hoogvermogen opladen mogelijk – het zogeheten Megawatt Charging.

    Naast de eActros LongHaul zal Mercedes-Benz Trucks op de IAA nog meer nieuwe batterij-elektrische trucks presenteren. In de fabriek in Wörth wordt sinds oktober 2021 de eActros voor zwaar distributietransport in serie geproduceerd. In juli volgt de eEconic voor gemeentelijk gebruik. Mercedes-Benz Trucks streeft ernaar om het aandeel van lokaal CO2-neutrale nieuwe voertuigen in Europa tegen 2030 te verhogen tot meer dan 50 procent.

    Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: “De elektrificatie van het internationaal transport is de volgende mijlpaal op onze weg naar CO2-neutraliteit. Als batterij-elektrisch voertuig moet de eActros LongHaul rendabel zijn voor onze klanten. Mijn team en ik kijken ernaar uit om deze innovatieve truck in september aan onze klanten en het publiek te presenteren.”

    Als aankondiging van de IAA heeft Mercedes-Benz Trucks de eerste teaserfoto’s van het eActros LongHaul concept-prototype gepubliceerd en aanvullende technische specificaties van het serievoertuig bekendgemaakt. Zo worden in de eActros LongHaul lithium-ijzer-fosfaat-accu’s (LFP) toegepast. Deze worden met name gekenmerkt door een lange levensduur en meer bruikbare energie. De accu’s kunnen in minder dan 30 minuten van 20 tot 80 procent worden opgeladen bij een laadstation met circa 1 megawatt vermogen. De grote actieradius op één acculading in combinatie met Megawatt Charging maakt een totale actieradius mogelijk op het niveau van conventionele trucks en daarmee gebruik in tweeploegendienst. Het voertuig onderscheidt zich ook door een bijzonder goed uitgebalanceerde aandrijflijn voor een zeer aangename rijervaring. Daarnaast beschikt de eActros LongHaul over tal van veiligheidsinnovaties van de fabrikant. De kern van het concept van Mercedes-Benz Trucks voor batterij-elektrisch langeafstandstransport is om klanten een holistische transportoplossing bestaande uit voertuigtechnologie, advies, laadinfrastructuur en services te bieden. De eActros LongHaul zou daarmee de juiste keuze moeten zijn voor klanten op het gebied van rendement, duurzaamheid en betrouwbaarheid.


    Batterij-elektrische aandrijvingen hebben het hoogste rendement van alle alternatieve aandrijvingen. De eActros LongHaul biedt daarom met zijn puur batterij-elektrische aandrijving een ​​hoge mate van energie-efficiëntie. Dit biedt transportbedrijven aanzienlijke economische voordelen in de beoogde gebruiksscenario’s van de eActros LongHaul.

    Een groot deel van de langeafstandsritten van transportbedrijven vereist geen grotere actieradius dan de circa 500 km die de eActros LongHaul op één acculading mogelijk maakt. Daarnaast beperken wettelijke eisen aan de rijtijden van vrachtwagenchauffeurs de noodzaak van een grotere actieradius, al naargelang het geval. Zo moeten vrachtwagenchauffeurs in de EU na maximaal 4,5 uur rijden minimaal 45 minuten pauze nemen. Gedurende deze tijd kan de energie voor de resterende route worden opgeladen. Bij regelmatig gebruik op planbare routes en overeenkomstige afstanden en oplaadmogelijkheden, zal de eActros LongHaul dan ook de juiste keuze zijn voor transportbedrijven.

    bron : Daimler Trucks

    • jantine@hobbyfotogravejantine.nl
    • 21 juni 2022
    • Nieuwsberichten
    elektrisch rijden, Mercedes Benz, trucks

    Copyright © All Rights Reserved To Hobbyfotogravejantine

    • Auto reportages
    • Nieuwsberichten
    • Uit het leven van
    • extra reportage voor Trucks
    • Vragen en antwoorden
    • Auto nieuws
    • Transport nieuws