Welkom bij  Hobbyfotogravejantine,

  • Auto reportages
  • Nieuwsberichten
  • Uit het leven van
  • extra reportage voor Trucks
  • Vragen en antwoorden
  • Auto nieuws
  • Transport nieuws

Recente berichten

  • Mega-order Boekestijn Transport: aflevering 500 Actrossen in volle gang
  • Wereldprimeur: Renault Trucks E Tech D met ROM e SmartCombi PRO voor Willemsen Infra
  • DB Schenker neemt vanaf 2024 eerste MAN eTrucks in gebruik
  • Nieuw bij Luijendijk & Van der Wal: Actros SLT met Mercedes-Benz Turbo Retarder-koppeling
  • Volvo Trucks introduceert Volvo FH Efficiency-demo

Recente reacties

    Recent Posts

    • Mega-order Boekestijn Transport: aflevering 500 Actrossen in volle gang
    • Wereldprimeur: Renault Trucks E Tech D met ROM e SmartCombi PRO voor Willemsen Infra
    • DB Schenker neemt vanaf 2024 eerste MAN eTrucks in gebruik
    • Nieuw bij Luijendijk & Van der Wal: Actros SLT met Mercedes-Benz Turbo Retarder-koppeling
    • Volvo Trucks introduceert Volvo FH Efficiency-demo

    Categories

    • Auto nieuws
    • Auto reportages
    • extra reportage voor Trucks
    • Geen categorie
    • Nieuwsberichten
    • Transport nieuws
    • Uit het leven van
    • Vragen en antwoorden

    Archives

    • januari 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • oktober 2022
    • september 2022
    • augustus 2022
    • juli 2022
    • juni 2022
    • mei 2022
    • april 2022
    • maart 2022
    • februari 2022
    • januari 2022
    • december 2021
    • november 2021
    • oktober 2021
    • september 2021
    • augustus 2021
    • juli 2021
    • juni 2021
    • mei 2021
    • april 2021
    • maart 2021
    • februari 2021
    • januari 2021

    7 Duitse transportbedrijven kopen 27 Hyundai waterstof-trucks.

    Hyundai Hydrogen Mobility AG maakt bekend dat zeven Duitse bedrijven, actief in de logistieke sector, gaan rijden met vrachtauto’s op waterstof. De Koreaanse vrachtwagenfabrikant gaat in totaal 27 Hyundai XCIENT Fuel Cell vrachtauto’s leveren. De deal kon worden gemaakt nu de Duitse overheid hiervoor subsidie beschikbaar stelt.

    De bakwagens die gaan rijden in Duistsland zijn van hetzelfde type dan de waterstoftrucks die al rijden in Zwitserland. Daar rijden al bijna twee jaar H2-wagens op de wegen. Inmiddels zijn dat er 47 die gezamenlijk probleemloos 4 miljoen kilometer hebben afgelegd. 23 transportbedrijven rijden in Zwitserland met de Hyundai XCIENT.

    De vrachtauto’s met een brandstofcel die worden geleverd zijn uitgerust met een 180 kW waterstofbrandstofcelsysteem met twee brandstofcelstacks van 90 kW. De 350 kW e-motor met een maximumkoppel van 2.237 Nm maakt dynamische rijprestaties mogelijk. De zeven grote waterstoftanks van XCIENT Fuel Cell bieden een gecombineerde opslagcapaciteit van ongeveer 31 kg brandstof, terwijl een 72 kWh-aangedreven set van drie batterijen een extra energiebron biedt. Het maximale rijbereik is 400 km per lading. Het tanken van een volle tank waterstof duurt ongeveer 8 tot 20 minuten, afhankelijk van de omgevingstemperatuur.

    “We zijn verheugd om nu ook officieel de Duitse markt voor bedrijfsvoertuigen te betreden met onze heavy-duty elektrische brandstofceltruck, de XCIENT Fuel Cell. Hyundai Motor, wereldwijd leider op het gebied van waterstofbrandstofceltechnologie, zal deze kans benutten om onze activiteiten uit te breiden naar de hele Europese markt door met succes de inspanningen van Duitsland te ondersteunen om zijn koolstofneutrale doelen te bereiken”, aldus Mark Freymueller, Senior Vice President en Head. bedrijfsinnovatie bedrijfsvoertuigen van Hyundai Motor Company.

    Bron : Waterstof Magazine

    • jantine@hobbyfotogravejantine.nl
    • 15 augustus 2022
    • Nieuwsberichten
    Duitsland, Hyundai, trucks, Waterstof

    Copyright © All Rights Reserved To Hobbyfotogravejantine

    • Auto reportages
    • Nieuwsberichten
    • Uit het leven van
    • extra reportage voor Trucks
    • Vragen en antwoorden
    • Auto nieuws
    • Transport nieuws