Welkom bij  Hobbyfotogravejantine,

  • Auto reportages
  • Nieuwsberichten
  • Uit het leven van
  • extra reportage voor Trucks
  • Vragen en antwoorden
  • Auto nieuws
  • Transport nieuws

Recente berichten

  • Mega-order Boekestijn Transport: aflevering 500 Actrossen in volle gang
  • Wereldprimeur: Renault Trucks E Tech D met ROM e SmartCombi PRO voor Willemsen Infra
  • DB Schenker neemt vanaf 2024 eerste MAN eTrucks in gebruik
  • Nieuw bij Luijendijk & Van der Wal: Actros SLT met Mercedes-Benz Turbo Retarder-koppeling
  • Volvo Trucks introduceert Volvo FH Efficiency-demo

Recente reacties

    Recent Posts

    • Mega-order Boekestijn Transport: aflevering 500 Actrossen in volle gang
    • Wereldprimeur: Renault Trucks E Tech D met ROM e SmartCombi PRO voor Willemsen Infra
    • DB Schenker neemt vanaf 2024 eerste MAN eTrucks in gebruik
    • Nieuw bij Luijendijk & Van der Wal: Actros SLT met Mercedes-Benz Turbo Retarder-koppeling
    • Volvo Trucks introduceert Volvo FH Efficiency-demo

    Categories

    • Auto nieuws
    • Auto reportages
    • extra reportage voor Trucks
    • Geen categorie
    • Nieuwsberichten
    • Transport nieuws
    • Uit het leven van
    • Vragen en antwoorden

    Archives

    • januari 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • oktober 2022
    • september 2022
    • augustus 2022
    • juli 2022
    • juni 2022
    • mei 2022
    • april 2022
    • maart 2022
    • februari 2022
    • januari 2022
    • december 2021
    • november 2021
    • oktober 2021
    • september 2021
    • augustus 2021
    • juli 2021
    • juni 2021
    • mei 2021
    • april 2021
    • maart 2021
    • februari 2021
    • januari 2021

    Een bijna identieke tweeling voor Leegwater Special Truck

    Een paar maanden geleden werd de eerste IVECO S-WAY aan Leegwater Special Truck geleverd door IVECO Schouten, een oplettende kijker heeft tijdens het Truckstar Festival ook de tweede al gespot. Hoewel ze bijna identiek lijken, zijn er meerdere verschillen. Zo gaat de ene met chromen accessoires voornamelijk regionaal rijden, en de ander met zwarte details door heel Europa rijden.

    Service is belangrijk
    Leegwater Special Truck is actief in heel Europa, maar ook veel in de Benelux op regionaal gebied. In totaal bestaat het bedrijf uit zo’n 60 eenheden. Leegwater biedt namelijk alle soorten vervoer aan, en heeft daarvoor al het nodige materieel in huis, van opleggers met kooiaap tot en bakwagens en diversen kraanwagens Sander Leegwater, directeur Leegwater Special Truck: “We bieden eigenlijk voor elk type transport een oplossing. We hebben dan ook meer opleggers dan trekkende eenheden, omdat ons werk zo gevarieerd is. Je moet dan wel meer opleggers hebben om alles aan te kunnen bieden. In totaal hebben we ruim 30 voertuigen, en daar zitten ook nog busjes, BE-trekkers, bakwagens en kraanwagens bij. “

    Het is erg belangrijk voor Sander om dit allemaal zelf in huis te hebben. “Service is bij ons erg belangrijk. Wij willen heel veel service geven aan onze klanten, die verwachten dat van ons.”

    Inzet van de nieuwe S-WAY’s
    De twee nieuwe lowdeck S-WAY’s zijn beide voorzien van een 490 pk cursor 13 motor. Ook kunnen beide voertuigen voor allerlei soorten transport worden ingezet en zijn ze ADR tank gekeurd. “Het zijn hele lage voertuigen, maar de schotel kan op een hogere positie gezet worden zodat je ook gewoon de normale standaard opleggers kan trekken. Met de schotel naar beneden, dan kunnen we volumineuze en dus lage trailers aankoppelen.”

    Hoewel het niet nodig is, gezien ze dezelfde configuratie hebben, vindt Sander het wel interessant om de voertuigen verschillend in te zetten. Sander is al jaren bekend met het merk en de prestaties, en de Stralissen waar de S-WAY’s voor in de plaats komen ook altijd probleemloos geweest. Toch blijft het belangrijk in de gaten te houden waar een voertuig het best presteert. Juist omdat ze identiek zijn, kun je een interessant vergelijk maken op prestaties in binnenlandse distributie of buitenlands los werk op lange afstanden. “Met de nieuwe S-WAY is echt wel een hele grote stap gemaakt in het aanzicht van het voertuig. Uiteraard moeten ze zich nog wel bewijzen, maar daar verwacht ik geen slechte dingen van. Ik bedoel, de Stralissen doen het ook goed. De chauffeurs merkte al gelijk dat de auto’s gigantisch trekken, die zijn er heel erg content mee.”

    Reacties van de chauffeurs
    Ook de chauffeurs reageerden zeer positief op hun nieuwe IVECO S-WAY’s. Sander: “IVECO heeft blijkbaar een minder sterke naam bij sommige in de chauffeurswereld, maar de reacties op hoe de auto’s eruit zijn komen te zien waren wel heel erg positief. Maar dat hebben we dus ook met andere merken hoor. De ene vindt dit geweldig en dat niks. En die andere vindt deze weer het meest mooie merk dat er is, dat is wel een beetje chauffeurs eigen. Maar daar gaat het uiteindelijk wel om, ik luister naar de chauffeur. Ik moet niet een chauffeur op een merk zetten dat hij niet leuk vindt, want dat gaat niet werken. Dan gaat hij misschien met tegenzin naar zijn werk. Dat wil ik niet.”

    Chauffeurs bij Leegwater Special Truck hebben niet alleen invloed op het merk dat wordt gekozen, ook over het uiterlijk van de truck hebben zij wat te zeggen. Uiteraard moeten alle voertuigen wel bij de stijl van het bedrijf passen, maar de chauffeurs bepalen de finishing touch en de details. Bij deze tweeling S-WAY’s zie je dat terug in de kleur van de accessoires en details: “De ene chauffeur vond het leuk om alles chroom te houden: de lampen op de beugels, het IVECO logo voorop, en nog meer attributen in het chroom. En die andere als een black edition, waarbij al die details zwart zijn. Als je ze ziet rijden dan zijn wij herkenbaar als bedrijf, zoveel verschilt het niet. Als ze echt naast elkaar staan, dan zie je wel een verschil en dat is wel weer grappig.”

    Een duurzame relatie tussen twee familiebedrijven
    Leegwater Special Truck is een familiebedrijf, waarvan Sander de tweede generatie is, en is al lang klant van IVECO. IVECO Schouten is ook een familiebedrijf gerund door de tweede generatie. Waar Leegwater het heel belangrijk vindt om de beste service te bieden aan klanten, verwachten zij dit ook van leveranciers. Sander: “Als wij die service niet krijgen, kunnen wij dat niet verlenen aan onze klanten.”

    Als zij die service krijgen, blijken ze ontzettend trouw. Daily’s, Eurostars, Stralissen, Zeta’s en Eurocargo’s, ze hebben het allemaal (gehad). Leegwater Special Truck rijdt al tientallen jaren met IVECO en sinds een kleine 30 jaar hebben zij al deze voertuigen aangeschaft en onderhouden bij IVECO Schouten. Verkoopadviseur Rob Luijckx heeft daar natuurlijk een grote rol in gespeeld, maar ook de werkplaatsen van de verschillende vestigingen zijn hierin belangrijk. “De service is gewoon perfect. Ze zijn daar oplossingsgericht en ze zullen er alles aan doen om je rijdend te houden. Die service loopt al jaren goed, en daar zijn we zeer blij mee.”

    foto’s en tekst Iveco Nederland

    • jantine@hobbyfotogravejantine.nl
    • 1 september 2022
    • Nieuwsberichten
    iveco

    Copyright © All Rights Reserved To Hobbyfotogravejantine

    • Auto reportages
    • Nieuwsberichten
    • Uit het leven van
    • extra reportage voor Trucks
    • Vragen en antwoorden
    • Auto nieuws
    • Transport nieuws