Welkom bij  Hobbyfotogravejantine,

  • Auto reportages
  • Nieuwsberichten
  • Uit het leven van
  • extra reportage voor Trucks
  • Vragen en antwoorden
  • Auto nieuws
  • Transport nieuws

Recente berichten

  • Volvo introduceert krachtige truck op Bio-LNG voor CO2-reductie bij langere transporten
  • Drie nieuwe IVECO S-WAY’s voor P. van der Nat Transport uit Giessen
  • Officieel: Ford keert terug in de Formule 1
  • Belimo
  • Ritje mee met …

Recente reacties

    Recent Posts

    • Volvo introduceert krachtige truck op Bio-LNG voor CO2-reductie bij langere transporten
    • Drie nieuwe IVECO S-WAY’s voor P. van der Nat Transport uit Giessen
    • Officieel: Ford keert terug in de Formule 1
    • Belimo
    • Ritje mee met …

    Categories

    • Auto nieuws
    • Auto reportages
    • extra reportage voor Trucks
    • Geen categorie
    • Nieuwsberichten
    • Transport nieuws
    • Uit het leven van
    • Vragen en antwoorden

    Archives

    • februari 2023
    • januari 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • oktober 2022
    • september 2022
    • augustus 2022
    • juli 2022
    • juni 2022
    • mei 2022
    • april 2022
    • maart 2022
    • februari 2022
    • januari 2022
    • december 2021
    • november 2021
    • oktober 2021
    • september 2021
    • augustus 2021
    • juli 2021
    • juni 2021
    • mei 2021
    • april 2021
    • maart 2021
    • februari 2021
    • januari 2021

    Nieuwe MAN TGS: première op Kipper Event Markelo

    MAN is op 9 en 10 september met de TGS bouwtruck present op het Kipper Event, dat plaatsvindt op het zandwinningsterrein in Markelo. Tijdens het event is de meest comfortabele, ergonomische en digitale bouwtruck ooit in diverse configuraties te zien én te ervaren, bijvoorbeeld op een uitdagende zandbaan. 

    De nieuwe TGS biedt maatwerk voor de bouw. Voor elke ondergrond is er een geschikte chassis toepassing. Af fabriek zijn 2-,3-,4- of 5-assers leverbaar en daarbij is er keuze uit schakelbare of permanente aandrijving. Naast deze fabrieksconfiguraties bestaat ook de mogelijkheid om gebruik te maken van MAN Hydrodrive. MAN Hydrodrive is ideaal voor trucks die veel op de weg worden gebruikt en in het terrein tijdelijk de extra grip van permanente aandrijving nodig hebben. Deze hydrostatische aandrijfvorm brengt vergeleken met een permanente aandrijving een gewichtsbesparing van wel 750 kg met zich mee. Op wens zijn ook tailormade configuraties en andere specialistische aanpassingen mogelijk. 

    Wierda Voertuig Techniek

    Naast deze fabriekschassis’ heeft MAN ook een samenwerking met Wierda Voertuig Techniek in Joure. Daarmee biedt MAN de mogelijkheid tot ombouw naar Wide spread en diverse andere speciale configuraties voor de bouw.

    Geschikt voor hernieuwbare diesel
    De MAN TGS is leverbaar met de D26 Euro 6e-krachtbron. Deze motor is geschikt voor HVO 100, de hernieuwbare diesel die de CO2-uitstoot van Well to Wheel met 90% terugdringt. Er is keuze uit drie vermogens varianten: 430, 480 en 520 pk.

    Voor de veiligheid
    De cabine van de TGS voldoet aan de strengste eisen op het gebied van crashveiligheid. Ook op andere veiligheidspunten scoort de bouw truck hoog. Zo is hij leverbaar met ACC Stop & Go. Deze adaptieve cruise control regelt automatisch de snelheid van de truck en de afstand tot de voorligger, zelfs tot en vanuit stilstand. Lane Change Support maakt rijbaanwisselingen veiliger door te waarschuwen voor voertuigen die zich in de onmiddellijke nabijheid bevinden en zo een potentieel gevaar vormen.

    Het unieke Optiview-systeem geeft de chauffeur dankzij vijf camera’s en twee displays – een unicum in dit segment – een perfect overzicht van de ruimte rondom de truck. Dit systeem heeft de dode hoek op en draagt daarmee bij aan het hoge veiligheidsniveau.

    De ideale werkplek, volop bedieningsgemak
    De nieuwe TGS bouwtruck biedt een comfortabele en ergonomisch verantwoorde werkomgeving. De portieropening van 90 graden en de brede treden maken de in-/uitstap makkelijk. Indien gewenst is ook een opstap vanuit de cabine naar de laadbak of de kraan beschikbaar. Het stuur en de chauffeursstoel hebben uitgebreide verstelmogelijkheden en alle bedieningselementen zijn onder handbereik. Het overzichtelijke dashboard geeft in één oogopslag alle benodigde informatie. Ook het Easy Control-paneel aan de binnenzijde van het portier aan passagierszijde draagt bij aan de eenvoudige bediening. Het actieve stuursysteem MAN Comfort steering past de benodigde stuurkracht aan op basis van de omstandigheden. Dat maakt de TGS nog makkelijker manoeuvreerbaar.

    Goed verbonden
    De MAN TGS is ook de meest digitale (bouw)truck. Er is een groot aantal online diensten beschikbaar. MAN Service Care deelt bijvoorbeeld de onderhouds- en statusgegevens van de truck met de dealer. Zo is het onderhoud proactief te plannen. De vooruitziende planning draagt bij aan een truck in topconditie en aan het minimaliseren van stilstand. MAN Service Care vertaalt zich dus ook in maximale inzetbaarheid. Met MAN Now is het op elk gewenst moment mogelijk om functies toe te voegen, te activeren en uit te breiden zonder dat daarvoor een bezoek aan een dealer nodig is. MAN Now zorgt er bijvoorbeeld voor dat de kaarten van het navigatiesysteem up-to-date worden gebracht. Zelfs nieuwe schakelsoftware voor de MAN TipMatic-versnellingsbak is via MAN Now te installeren. Lees hier meer over alle MAN Digital Services.

    De MAN TGS is op het Kipper Event te testen op het grote demoveld met een lange zandbaan.

    Tekst en foto’s MAN Truck en bus Nederland

    • jantine@hobbyfotogravejantine.nl
    • 1 september 2022
    • Nieuwsberichten
    MAN, TGS

    Copyright © All Rights Reserved To Hobbyfotogravejantine

    • Auto reportages
    • Nieuwsberichten
    • Uit het leven van
    • extra reportage voor Trucks
    • Vragen en antwoorden
    • Auto nieuws
    • Transport nieuws