Welkom bij  Hobbyfotogravejantine,

  • Auto reportages
  • Nieuwsberichten
  • Uit het leven van
  • extra reportage voor Trucks
  • Vragen en antwoorden
  • Auto nieuws
  • Transport nieuws

Recente berichten

  • Volvo introduceert krachtige truck op Bio-LNG voor CO2-reductie bij langere transporten
  • Drie nieuwe IVECO S-WAY’s voor P. van der Nat Transport uit Giessen
  • Officieel: Ford keert terug in de Formule 1
  • Belimo
  • Ritje mee met …

Recente reacties

    Recent Posts

    • Volvo introduceert krachtige truck op Bio-LNG voor CO2-reductie bij langere transporten
    • Drie nieuwe IVECO S-WAY’s voor P. van der Nat Transport uit Giessen
    • Officieel: Ford keert terug in de Formule 1
    • Belimo
    • Ritje mee met …

    Categories

    • Auto nieuws
    • Auto reportages
    • extra reportage voor Trucks
    • Geen categorie
    • Nieuwsberichten
    • Transport nieuws
    • Uit het leven van
    • Vragen en antwoorden

    Archives

    • februari 2023
    • januari 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • oktober 2022
    • september 2022
    • augustus 2022
    • juli 2022
    • juni 2022
    • mei 2022
    • april 2022
    • maart 2022
    • februari 2022
    • januari 2022
    • december 2021
    • november 2021
    • oktober 2021
    • september 2021
    • augustus 2021
    • juli 2021
    • juni 2021
    • mei 2021
    • april 2021
    • maart 2021
    • februari 2021
    • januari 2021

    Toyota C-HR Prologue: het kan nog gedurfder

    Al sinds zijn lancering wordt de Toyota C-HR geroemd om zijn baanbrekende ontwerp en unieke identiteit. Nu is het tijd om de lat nog hoger te leggen. Met de nieuwe C-HR Prologue toont Toyota een realistisch voorproefje van hoe de iconische C-SUV nog spannender en gedurfder kan zijn.

    Nieuw voertuiggenre in C-segment
    Op de Autosalon van Parijs in oktober 2014 sorteerde Toyota voor de eerste keer voor op de lancering van een geheel nieuw voertuiggenre in het C-segment. In de Franse hoofdstad maakte de wereld kennis met de Toyota C-HR concept. Twee jaar later kon men zich opnieuw vergapen aan de C-HR, ditmaal als productiemodel die zeer dicht bij de conceptversie bleef. Met de C‑HR bracht Toyota een compromisloze SUV op de markt die niet terugdeinsde om zich te onderscheiden. Net als degenen die erin zouden rijden.

    Dit jaar pakte Toyota een nieuwe uitdaging aan, namelijk hoe de C-HR naar een nog hoger niveau gebracht kon worden: gedurfder, speelser en dynamischer. Een Toyota die wederom tot de verbeelding spreekt en alle kenmerkende en succesvolle eigenschappen van de C-HR nog beter uit de verf laat komen. Met de nieuwe C-HR Prologue demonstreert Toyota dat het op alle fronten zal leveren. En meer dan dat.

    Beloofd is beloofd
    De huidige Toyota C-HR werd geboren in ED2, het Europese hoofdkwartier van Toyota voor designontwikkeling in Zuid-Frankrijk. Logischerwijs is de nieuwe Toyota C-HR Prologue ook in ED2 tot stand gekomen. De uitdaging voor ED2 was duidelijk, maar ambitieus: overtreffen wat ze al hadden bereikt. “Onze missie was om meer dan ooit onze grenzen te verleggen. We kijken er ontzettend naar uit om onze nieuwe C-HR te introduceren”, aldus Lance Scott, Design Director bij ED2.

    Nog steeds rebels, met extra raffinement
    De Toyota C-HR Prologue is een eerste – maar zeer reële – visie van een nieuw model dat binnenkort tot de verbeelding spreekt op de Europese wegen. De C-HR Prologue maakt direct duidelijk dat Toyota vasthoudt aan de eigenschappen die de C-HR zo succesvol hebben gemaakt. Het is een uniek gestileerde auto die nog meer aandacht zal trekken. De Toyota C-HR Prologue laat bij de eerste aanblik al zien dat het trouw is gebleven aan het oorspronkelijke DNA, maar dat er duidelijk iets is toegevoegd voor de volgende generatie.

    Het concept oogt opnieuw gedurfd, mogelijk zelfs polariserend. Tegelijkertijd is de meer geraffineerde kijk op zijn rebelse DNA onmiskenbaar. Even provocerend als altijd, en net zo leuk, toont de Toyota C-HR Prologue een samenspel van kwaliteiten die zelden in één auto te vinden zijn. Grotere wielen met kortere overhangen versterken de uitstraling van het exterieur vanuit alle hoeken. Tevens straalt de C-HR Prologue sportiviteit en dynamiek uit. Niettemin heeft Toyota veel aandacht besteed aan de ruimte en praktische bruikbaarheid.

    Vloeiend en scherp tegelijk
    Het behoeft geen betoog dat de Toyota C-HR Prologue wars is van de geijkte, statische lijnen om een scherp en vloeiend design in één te realiseren. Zijn nauwkeurig doordachte, organische designtaal – gecreëerd op basis van twee ogenschijnlijk tegengestelde waarden – zorgt ervoor dat scherpe lijnen op nooit eerder vertoonde wijze vloeiend in elkaar overlopen.

    Daarbij stralen de nadrukkelijk aangezette, hoge karakterlijnen van de CH-R Prologue extra verfijning uit. Door oppervlakken zowel organische beweging als extreme precisie te laten uitdrukken, oogt de Toyota C-HR-proloog welhaast avantgardistisch, terwijl het model goed bij de hedendaagse behoeftes van de koper aansluit.

    Een onvergetelijke (eerste) indruk
    Het HAMMERHEAD-frontdesign maakt deel uit van de 3D-architectuur die tot stand is gebracht met in elkaar grijpende vormen en een gedurfde lichtsignatuur. De openingen van de grille zijn kleiner en de koplampen slanker om de hightech identiteit van de CH-R Prologue te accentueren. Het is een frontaanzicht om niet snel te vergeten en dat doet denken aan dat van een haai, klaar om zijn prooi te bestormen. Dit thema komt ook terug aan de achterzijde, waardoor twee in elkaar grijpende delen ontstaan die de uitstraling van de auto versterken.

    Van two-tone naar tri-tone
    Ook bijzonder aan de Toyota C-HR Prologue is het derde kleuraccent: ‘Sulphur’ over metaalzilver en gerecycled carbonzwart. Deze nieuwe kleur is doelbewust ontworpen om extra om op te vallen in een driekleurige optie (tri-tone).

    Geëlektrificeerde line-up met efficiënte hybride plug-in hybride
    Ook met de C-HR Prologue wil Toyota zijn streven naar koolstofneutraliteit benadrukken door een breder aanbod van geëlektrificeerde aandrijflijnen te bieden in het grootste en meest concurrerende marktsegment van Europa: het C-SUV-segment. Behalve de hybrideversie zal er ook een plug-in hybride met in Europa geassembleerde batterijen worden aangeboden.

    foto’s en tekst Toyota Nederland

    • jantine@hobbyfotogravejantine.nl
    • 5 december 2022
    • Auto nieuws
    Toyota

    Copyright © All Rights Reserved To Hobbyfotogravejantine

    • Auto reportages
    • Nieuwsberichten
    • Uit het leven van
    • extra reportage voor Trucks
    • Vragen en antwoorden
    • Auto nieuws
    • Transport nieuws