Welkom bij  Hobbyfotogravejantine,

  • Auto reportages
  • Nieuwsberichten
  • Uit het leven van
  • extra reportage voor Trucks
  • Vragen en antwoorden
  • Auto nieuws
  • Transport nieuws

Recente berichten

  • De renault Espace
  • HYVIA: een baanbrekend ecosysteem voor waterstofmobiliteit in Europa
  • DAF Trucks eert zijn technici en serviceteam
  • BEZOEKJE AAN FLEVOTIN
  • IN HET KOELTRANSPORT

Recente reacties

    Recent Posts

    • De renault Espace
    • HYVIA: een baanbrekend ecosysteem voor waterstofmobiliteit in Europa
    • DAF Trucks eert zijn technici en serviceteam
    • BEZOEKJE AAN FLEVOTIN
    • IN HET KOELTRANSPORT

    Categories

    • Auto nieuws
    • Auto reportages
    • extra reportage voor Trucks
    • Geen categorie
    • Nieuwsberichten
    • Transport nieuws
    • Uit het leven van
    • Vragen en antwoorden

    Archives

    • oktober 2023
    • september 2023
    • augustus 2023
    • juli 2023
    • juni 2023
    • mei 2023
    • april 2023
    • maart 2023
    • februari 2023
    • januari 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • oktober 2022
    • september 2022
    • augustus 2022
    • juli 2022
    • juni 2022
    • mei 2022
    • april 2022
    • maart 2022
    • februari 2022
    • januari 2022
    • december 2021
    • november 2021
    • oktober 2021
    • september 2021
    • augustus 2021
    • juli 2021
    • juni 2021
    • mei 2021
    • april 2021
    • maart 2021
    • februari 2021
    • januari 2021

    MAN bereidt zich voor op serieproductie van nieuwe elektrische vrachtwagen

    MAN Truck & Bus start vanaf 2024 in de fabriek in München met de serieproductie van een nieuwe elektrische vrachtwagen. De 2.600 medewerkers van het eMobility Center van MAN hebben er nu al ruim 17.000 trainingsuren op zitten om veilig om te gaan met hoogspanningstechnologie en het toepassen van elektrische componenten. De eerste in serie geproduceerde elektrische vrachtwagens worden naar verwachting in de eerste helft van 2024 aan klanten geleverd. Vier maanden voor de officiële verkoop begint zijn er in Europa al meer dan 500 bestelaanvragen geplaatst voor de duurzame vrachtwagen voor langeafstandsvervoer.

    Om de productiestart van de nieuwe elektrische vrachtwagens zo soepel mogelijk te laten verlopen, heeft MAN met het eMobility Center een volledig nieuw concept voor productievoorbereiding ontwikkeld. Het concept is niet alleen van toepassing op de nieuwe elektrische vrachtwagens, maar ook op MAN-voertuigen met conventionele aandrijfsystemen – omdat beide typen aandrijving in de toekomst op dezelfde productielijn worden geproduceerd. “Om de transformatie van verbrandingsmotor naar elektrische vrachtwagen duurzaam te laten verlopen, moeten we daarbij de productiefasen heroverwegen,” zegt Michael Kobriger, lid van de Raad van Bestuur voor productie bij MAN Truck & Bus. “Het gaat dan met name om de fase waarin onze klanten al in grotere hoeveelheden elektrische vrachtwagens bestellen, maar ook de te nemen stappen in het productieproces zelf vereisen een innovatief en efficiënt netwerk voor productontwikkeling en -planning. Het nieuwe concept van het eMobility Center helpt ons daarbij enorm.”

    In de innovatieve werkplaats van het eMobility Center worden de benodigde processen voor toekomstige serieproductie direct tijdens de productie van de eerste prototypen ontwikkeld. Gelijktijdig worden de medewerkers al getraind en gekwalificeerd in het toepassen van de nieuwe technologieën. Omgekeerd kunnen zij hun know-how uit bestaande productiepraktijken al inzetten voor een efficiënte en ergonomische inrichting van de productie. Ook worden eisen voor toekomstige serieproductie al vanaf het allereerste begin opgenomen. Op deze manier zijn er in het eMobility Centre al zo’n 30 prototypes van de nieuwe eTruck gebouwd. Dit jaar volgen er nog 26. De prototypes worden door de testingenieurs onderworpen aan de zwaarste testritten, waarbij omstandigheden met ijs, sneeuw en enorme hitte bewust worden opgezocht om de nieuwe MAN eTruck grondig voor te bereiden op serieproductie.

    In vergelijking met conventioneel aangedreven modellen onderscheidt de MAN eTruck zich door totaal andere componenten zoals de accu, elektromotor, verschillende hoogspanningscomponenten en bedrading. Dit maakt de gezamenlijke productie van conventionele en batterij-elektrische voertuigen op één productielijn relatief complex. De variabele productieprocessen voor installatie van elektrische componenten of anderzijds een traditionele aandrijflijn, wordt mogelijk gemaakt door modulaire werkstations die uniform kunnen worden ingezet, met name voor het chassis en de bedrading. Het grote voordeel van deze gemengde productie is dat het aandeel van elektrische voertuigen en dieseltrucks in de totale productie flexibel kan worden aangepast aan de actuele marktontwikkelingen.


    Het is nog maar twee jaar geleden dat MAN met het eMobility Center de fundering legde voor het grootschalig produceren van elektrische vrachtwagens en de bijbehorende, gemengde productie van elektrische en conventionele vrachtwagens op één lopende band. Er zijn in korte tijd dus concrete stappen gemaakt die bijdragen aan de duurzame ambities van het vrachtwagenmerk. Deze stappen garanderen dat MAN – ook in de toekomst – marktleider blijft voor elke wens op gebied van mobiliteit.

    bron : MAN Truck en bus Nederland.

    • jantine@hobbyfotogravejantine.nl
    • 30 augustus 2023
    • Transport nieuws
    MAN

    Copyright © All Rights Reserved To Hobbyfotogravejantine

    • Auto reportages
    • Nieuwsberichten
    • Uit het leven van
    • extra reportage voor Trucks
    • Vragen en antwoorden
    • Auto nieuws
    • Transport nieuws