Op pad met de Renault Rafale 4 Controle E-tech Hybride
Het is 7 maanden en een paar dagen geleden dat ik de Renault Rafale voor het eerst ontmoette. Ik wist er was wel iets met de auto.. maar ik kon mijn vinger er niet op leggen. Ik kreeg een berichtje of ik het leuk vond om op Valentijndate te gaan met de Rafale. Nou dat hoeft geen twee keer gezegd te worden! Daar kon ik geen nee tegen zeggen.

Hij werd nog even extra gewassen en gepoetst en we konden op pad! Wat vooral gelijk opvalt is het grote veiligheid gevoel dat hij bij mij brengt.
Heb je de “Tattoo “Al gezien? Het vliegtuig! Dat is een reminder naar 1934. een reminder naar een buitengewoon racevliegtuig de Caudron-Renault Rafale.

Tijdens mijn rit valt al gelijk op . hij is een luxe, ruime SUV-Coupé met opvallende details en een imposant design. Met een hybride aandrijving van 200 pk en een gemiddeld verbruik van 1 op 21 is hij zowel krachtig als zuinig. En wie houd er nou niet van een beetje pit , maar ook wel weer het effect dat je denkt zo zo..

De ingebouwde Google-services zorgen voor slimme, efficiënte rijprestaties. Met draadloze ondersteuning voor zowel Android Auto als Apple CarPlay biedt hij uitgebreide multimedia-opties. Dankzij vierwielbesturing (4Control Advanced-systeem) en 32 rijhulpsystemen biedt hij extra stabiliteit, veiligheid en comfort. Daar houd iedere vrouw toch van.
En met een ruime kofferbak van 627 liter kun je ook elke keer met alle spullen die je nodig hebt, heerlijk op reis. Dus hij is niet die man die moppert als je eens iets voor je zelf koopt. Hij vervoert het voor je zonder commentaar.

De batterij laadt op tijdens het vertragen en remmen en zorgt ervoor dat je tot wel 40% brandstof kunt besparen, of te wel als je hem hart laat werken dan moet je ook wel weer wat extra liefde er instoppen en hem helpen op te laden! Zodat hij voor de volgende inspanning weer vol kan gaan!
Bij lage snelheid zorgt hij er voor dat het 4Control Advanced-systeem de achterwielen tot 5° in de tegenovergestelde richting van de voorwielen. Dit zorgt voor een draaicirkel die vergelijkbaar is met die van een stadsauto , je weet wel een kleine bocht dat je dus overal naar toe kan met hem! Hij laat je niet zo staan.

Boven een snelheid van 50 km/u draaien de achterwielen tot 1° in dezelfde richting mee ter verbetering van de stabiliteit. Kortom hij blijft voor veiligheid en een goed gevoel zorgen!
Hij heeft te veel leuke opties om allemaal hier neer te gaan zetten, maar neem van mij aan, ik ben meerdere malen aangenaam verast door de speelsheid en de snelheid van reageren!
Het was een leuke date! Bedankt Bochane Veenendaal!