Kracht en precisie: Nissan e-4ORCE in het bevroren land van duizend meren.

Met een spannend winteravontuur toont Nissan de dynamische capaciteiten van de e-4ORCE-technologie, de exclusieve vierwielaandrijving ontwikkeld voor geëlektrificeerde aandrijflijnen. De ultieme metgezel op ijzige wegen en in besneeuwde landschappen.

Finland staat bekend als het land van duizend meren. De Nissan e-4ORCE-technologie zorgt in deze paradijselijke, ijzige schoonheid voor een rijbeleving om nooit te vergeten. e-4ORCE maakt het mogelijk om de meest uitdagende omstandigheden moeiteloos en vol zelfvertrouwen te overwinnen.

De technologie komt uitstekend tot zijn recht op ijzige ondergrond. De Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE en volledig elektrische ARIYA e-4ORCE banen zich soepel een weg op én naast de weg. Zelfs een bevroren meer is geen probleem. Deze indrukwekkende prestaties komen samen met een mogelijke ontmoeting met het Noorderlicht.

Van woon-werkverkeer tot avontuurlijke reizen: e-4ORCE helpt bij iedere rit de sensatie van autorijden te benadrukken. In het decor van de bevroren Finse meren past e-4ORCE zich aan voor optimale prestaties op ijs, sneeuw en andere uitdagende ondergronden. Het systeem met twee motoren zorgt voor een geweldige controle, ook in krappe bochten en dat met minimale stuurcorrecties. Het individueel afremmen van de wielen – indien nodig – draagt daar verder aan bij.

Nissan e-4ORCE verdeelt de remmende werking van regeneratie over de voor- en achterwielen wat carrosseriebewegingen minimaliseert. Zo ervaart de bestuurder nog meer veiligheid en controle, of het nu gaat om een rit over een bevroren toendra of de dagelijkse rit naar het werk. Het systeem zorgt ervoor dat de auto moeiteloos de bedoelde lijn volgt. Zo rijdt iedereen moeiteloos als een pro, zonder dat het zweet uitbreekt!

Een krachtige en soepele rit
Bij de X-Trail heeft het e-4ORCE-systeem een totaal vermogen van 157 kW (213 pk), opgebouwd door een 150 kW brandstofmotor voorin (330 Nm koppel) en een 100 kW elektromotor achterin (195 Nm koppel). Dat zorgt voor een levendige acceleratie van 0 naar 100 km/u in 7,0 seconden. De vierwielaandrijving reageert bovendien 10.000 keer sneller op gripverandering dan een mechanisch systeem.

De ARIYA e-4ORCE heeft een totaal vermogen van 225 kW (306 pk) en een koppel van tot 600 Nm. Dat zorgt voor een indrukwekkende acceleratie van 0-100 km/u in 5,7 seconden. Beide modellen bieden daarnaast vertrouwenwekkende en dynamische rijeigenschappen onder alle omstandigheden, met een krachtige maar soepele rijbeleving.

Superieure controle en handling
Het e-4ORCE systeem haalt zijn energie uit de batterij voor de aandrijving van de twee elektromotoren die samen op een uitgebalanceerde wijze zorgen voor onafhankelijke aansturing van de wielen. Met minimale stuurcorrecties kan de bestuurder de gewenste lijn blijven volgen en onderstuur wordt eenvoudig geminimaliseerd.

Zekerheid op alle oppervlakken
Met e-4ORCE wordt het koppel optimaal verdeeld over de voor- en achterwielen, voor maximale grip en aangepast op de specifieke omstandigheden. Het remmen wordt voor alle vier de wielen individueel aangestuurd. Dankzij deze nauwkeurigheid van het systeem met twee motoren en de torque-vectoring van de remmen blijft de auto altijd het juiste pad volgen, ook wanneer de ondergrond nat is of glad vanwege olie, natte bladeren, sneeuw of ijs. Het systeem kan de vermogensverdeling over de wielen in een 10.000e van een seconde aanpassen, wat aanzienlijk sneller is dan bij traditionele, mechanische vierwielaandrijving.

e-4ORCE: minimale carrosseriebewegingen voor maximaal rijcomfort
Het regeneratieve remsysteem is op zo’n manier afgesteld dat carrosseriebewegingen tijdens het afremmen worden geminimaliseerd, wat zorgt voor meer comfort. De carrosseriebeweging wordt beperkt door de regeneratie tussen de voor- en achteras optimaal te verdelen. Doordat het systeem werkt met twee motoren kan het bovendien sterker regenereren, wat de efficiëntie van de auto onder alle omstandigheden vergroot.

Bron : Nissan Nederland

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait