DHL breidt zijn duurzame vloot in Duitsland uit met 178 stuks nieuwe IVECO S-WAY’sop CNG.

De DHL Group heeft een bestelling geplaatst voor in totaal 178 nieuwe IVECO S-Way CNG trucks voor zijn
divisie Post & Parcel Germany, waarmee het zijn vloot uitbreidt naar meer dan 450 CNG-trucks. De nieuwe vrachtwagens die worden aangedreven door bio-CNG zullen de CO2-voetafdruk van de DHL Group verder verminderen en aanzienlijk bijdragen aan de decarbonisatie van het wegtransport.

IVECO S-WAY CNG met opbouw.
Van de bestelde eenheden zullen 161 IVECO S-Way CNG vrachtwagens met een AD190S34/P CNG-opbouw worden gebruikt voor kortere afstanden en dagtochten. De trucks hebben een 4×2 standaard chassis met een brutogewicht van 19 ton, een Active Day standaard cabine met een laag dak en een 340 pk 9-liter Euro VI CNG motor. Aan de linker- en rechterkant zijn vier gastanks met een gravimetrisch vulvolume van 80 kg per kant gemonteerd. Met in totaal 160 kg CNG hebben de vrachtwagens een maximaal bereik van 670 km.


IVECO S-WAY CNG met wissellaadbakchassis
De overige 17 IVECO S-Way CNG trucks zijn voorzien van een AS260S46Y/FS CM CNG wissellaadbakchassis en zullen worden gebruikt voor inter-hub transport. Deze voertuigen hebben een 6×2 standaard chassis met een gestuurde naloopas, een ruime Active Space cabine en een 460 pk 13-liter Euro VI CNG motor. De CNG-tanks hebben een gravimetrisch vulvolume van in totaal 240 kg, wat een bereik tot wel 1000 km mogelijk maakt.

Bio-CNG is een duurzame hernieuwbare brandstof die wordt verkregen uit afval en restmaterialen. Door gebruik te maken van bio-CNG zal DHL zijn CO2-uitstoot aanzienlijk verminderen tot wel 95 procent in vergelijking tot een dieseltruck, en zelfs een negatieve CO2-voetafdruk van maar liefst -120% kunnen bereiken als de bron afkomstig is van mest.
De motoren van IVECO-trucks op bio-CNG zijn stiller dan die van conventionele verbrandingsmotoren. Dit maakt de voertuigen niet alleen geschikt voor langeafstandsmissies, maar ook voor stedelijke toepassingen en nachtelijke leveringen, terwijl het comfort van de bestuurder wordt verhoogd

Bron : Iveco Nederland

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Please reload

Please Wait